پایتخت افغانستان سقوط کرد-راهبرد معاصر
ایران: در صورت حمله به لبنان مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است رویترز: آمریکا تاکنون 27 هزار بمب و موشک به اسرائیل داده است بایدن: با یک دیوانه مناظره کردم/ ترامپ دروغ می‌گفت عملیات موفق رزمندگان فلسطینی با استفاده از موشک اف-16 رایزنی تلفنی باقری و لاوروف درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای ادعای آژانس درباره نصب آبشارهای سانتریفیوژ جدید در فردو درخواست آلمان از ایران برای کمک به جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه حجاج ایرانی رای دادند گوترش: از عملکرد خود و سازمان ملل رضایت ندارم الهام علی‌اف پارلمان جمهوری آذربایجان را منحل کرد گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه عربستان سعودی رسانه اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله به این زودی ها آغاز نمی‌شود باقری: کانادای مدعی دموکراسی اجازه برگزاری انتخابات ایران را نداد واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه نماینده آمریکا درباره انتخابات ایران مشاور بایدن: او کنار نمی‌کشد

پایتخت افغانستان سقوط کرد

طالبان هم اکنون در بیانیه ای به نیروهای خود اعلام کرد که وارد شهر کابل پایتخت افغانستان شوند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 15
کد خبر: ۹۸۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر طالبان هم اکنون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این گروه برای جلوگیری از هرج و مرج و تاراج وارد کابل شوند.

 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه خود در این خصوص اعلام کرد که به دلیل اینکه پلیس و نیروهای امنیتی بخش‌هایی از شهر کابل و اطراف آن را تَرک کرده اند، نیروهای طالبان برای جلوگیری از هرج‌ و مرج و تاراج، به این بخش‌ها وارد می‌شوند.

 

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: به نیروهایمان دستور دادیم که وارد مرکز کابل شوند و از هرج و مرج جلوگیری کنند. مردم ترسی نداشته باشند.

این در حالیست که طالبان ساعاتی پیش اعلام کرده بود که چون کابل یک شهر بزرگ و پرجمعیت است، نیروهای این گروه قصد ندارند با زور یا جنگ وارد شهر شوند، بلکه قصد دارند به صورت مسالمت‌آمیز وارد پایتخت افغانستان شوند.

در همین راستا، پیشتر این گروه گفته بود که به نیروهای خود دستور داده در دروازه‌های کابل بایستند و سعی نکنند وارد شهر شوند. /مهر

کلمات کلیدی: کابل افغانستان
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده